"Ledig" dag

Idag är jag ledig, eller ja jag är inte på praktiken. Jag har en tenta på fredag i läkemedelsräkning, håller på att bli tokig. Jag klarar inte av att räkna på spädningar, man har en "formel" att gå efter men nog fan går det inte ändå. Allt det andra går bra, räkna på injektioner, infusioner, syrgas omvandla % till mg/ml och tvärtom. HUr jag än vrider och vänder på talen så går det inte.... I kväll är det pyssel, får ta med boken dit, kanske någon som är lite smartare än mig.


Nu har jag bara 4 dagar kvar på praktiken, ska bli skönt när det e färdigt men samtidigt tråkigt. Personalen är helt underbara där, det är så bra stämning mellan alla. Sen kommer jag sakna utsikten där....är ju på 11:e våningen. Helt underbart att stå och titta ut mot bron och Milas hoods, hihi.

Vikten ligger jag lågt med nu, har kommit i en riktig svacka. Bryr mig lixom inte om vad jag äter. Försöker nästan förneka det för mig själv, att jag äter massa onyttigt. Måste komma igång igen!!! Tror det kan bli lättare sen när det "bara" är skolan att koncentrera sig på. Då har man kanske lite ork till att bry sig om sig själv och sin hälsa oxå.

Jag har kommit på något jätte mysigt för mig och mina "majskolvar", hoppas det blir av snart.

Idag har jag en liten hälsning till en av de finaste människorna som jag känner. Jag är så glad över att ha så underbara vänner omkring mig och idag hade jag tänkt ge lite uppmärksamhet till en  av dessa.
Du är så jäkla duktig!!!! Att du har orkat köra på på 110% i snart 3 år är helt ofattbart. Du är en vän som ställer upp för alla och finns alltid där som stöd, du är en fantastisk mamma som hittar på så mycket roligt med dina barn. Var du får all din energi ifrån det vet jag inte, önskar jag hade den samma. Är så glad för din skull att det blir en lång semester för er sen. Det är du värd 100ggr om. Kram

Till alla ni andra som läser här som inte känner igen sig, ta inte illa upp, hihi. Jag tycker om er också såklart. :)

Bamsekramar

Kommentarer
Postat av: Milla

Tror hälsningen är till mig:) Tack snälla du det värmer, en liten tår kom det också. Det behövs lite uppmuntring när allt är tufft. Svaret är att jag orkar inte, som du märker.

Men jag vet att du kommer fixa det & spädningarna får du rätt på bara så där.....Ibland händer det;)

2009-11-04 @ 18:57:20
URL: http://millan-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0